niedziela, 22 marca 2015

Recenzja nowego systemu transakcyjnego Eurobanku

Od 10 stycznia 2015 roku Eurobank wdrożył nowy system transakcyjny. Jak zwykle zaraz po wdrożeniu nie obyło się bez niedoróbek. Obecnie większość elementów systemu działa już jak należy. Przyszedł więc czas na recenzje systemu transakcyjnego. Tak się składa, że mam konto osobiste w Eurobanku, mogę bezpośrednio i z poziomu praktycznego zrelacjonować nowe funkcjonalności. Dla dotychczasowych klientów nic się nie zmienia, serwis nadal działa pod tym samym adresem online.eurobank.pl.



Responsive Web Design w Eurobanku


Nowy serwis transakcyjny został wykonany w technologii Responsive Web Design (RWD). Czyli strona internetowa dopasowuje się do wyświetlacza używanego urządzenia, którym może być np. laptop, komórka albo tablet.
Oprócz tego nowy system pozwala na personalizację. Klient samodzielnie dostosowuje wyświetlane elementy do własnych preferencji. Elementy w formie Widżetów można przesuwać i zapisywać ich stan.
Subiektywnie kolorystkę systemu oceniam bardzo dobrze, zachowano czerwone elementy, zgodne z logo Eurobanku.

Recenzja systemu transakcyjnego


Po zalogowaniu się przywitał mnie wyskakujący samouczek. Eurobank zaprasza do obejrzenia prezentacji składającej się z siedmiu wyświetlanych okien. Jesteśmy w nich informowani o podstawowych funkcjonlanościach: 
  • Informacje o Twoich produktach. Kliknij / tapnij w wybrany produkt, aby zobaczyć szczegóły oraz dodatkowe opcje. Na każdym produkcie znajdziesz przycisk ułatwiający szybkie wykonanie operacji czy zlecenia.
  • Widżety do konta. Widżety to skróty do przydatnych i najczęściej wykorzystywanych funkcji serwisu. Wybierz te, które chcesz mieć dostępne szybko i pod ręką - już na ekranie głównym (Twój pulpit). Przykładowo „Szybki przelew” pozwala realizować zlecenie w uproszonej postaci – wystarczy wybrać odbiorcę z listy, kwotę i wpisać tytuł przelewu.
  • Zarządzaj Twoim pulpitem. Dzięki widżetom dostosujesz ekran główny (Twój pulpit) do swoich potrzeb. Możesz samodzielnie włączyć lub wyłączyć potrzebne Ci widżety, ułożyć je w wybranej kolejności, a także dostosować do Twoich preferencji kolejność wyświetlanych produktów. Przeciągnij i upuść wybrany element w wybrane przez siebie miejsce. Służy do tego zakładka „Zarządzaj pulpitem”.

Plusem nowej platformy jest brak automatycznego wylogowywania z serwisu użytkowników korzystających z Internetu od Aero2. Dotychczas była to zmora klientów, której Eurobank nie był w stanie usunąć. 

Znalezione niedociągnięcia


System jest dość ciekawym rozwiązaniem, ale nadal można w nim znaleźć niedociągnięcia nie poprawione jeszcze przez programistów. Samouczek automatycznie wyłącza się po obejrzeniu czwartej wiadomości z siedmiu.
Przy próbie dodania nowego widżetu następuje wylogowanie z systemu transakcyjnego. Minusem jest także potrzeba kilkukrotnego klikania w zakładki, aby dostać się do szczegółowych opcji, takich jak sprawdzenie licznika transakcji zwalniającego z opłaty za kartę. Mam nadzieję że Eurobank jak najszybciej poprawi niedoróbki i będę mógł w pełni przetestować nowy serwis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz